28 February, 2010

Zihin Sağlığı


Zihin sağlığını korumak lazım dimi, hafta içine daha enerjik, daha mutlu başlayabilmek için hafta sonu oldugunca dinlenmek eğlenmek lazım. Son aylarda genel olarak her haftasonu en az 1-2 film izlemeye, dışarı çıkmaya, yeni tarifler denemeye çalışıyorum. Her seferinde başarılı olamıyorum ama en azından deniyorum:) Bu haftasonu ne kadar geç kaldıgımı anladıgım Jules et Jim'i izledim. Yukarıdaki afişi herkes görmüştür muhakkak, ben de biliyordum ama bugune kadar hiç merak edip izlemeye yeltenmemiştim. Yazık olmuş.. Mutlaka izlenecek filmler listesi vardır ya hani herkesin onlardan biri işte. Ben çok sevdim.. Sahneleri, kostumleri, oyuncuları, dış sesi, bazı diyalogları.. Birkaç kere daha izlemek gerek..


Zülfü Livaneli'nin Veda'sını izledim. Çok fazla yorum yapılmadan gitmek istedim. Çünkü Can Dündar'ın Mustafa'sına gitmemiştim. Bunu kendi başıma değerlendirmek istedim. Biz eleştirmeyi çok seviyoruz. Google'a girip baktıgımda ohoo yine ne yorumlar yazmışlar gördüm.. Ben Zülfü Livaneli'yi çok severim, filmi de beğendim. Salih Bozok dilinden anlatılmış Atatürk. Çok özel, bilmediğimiz sahneler yok, hep okudugumuz hayat hikayesinden kesitler var. Tabiki o kadar kısa süreye hepsi sığmaz ama olabildiğince bir çok ayrıntı ele alınmıs.Sinan Tuzcu da benim beklediğimden iyiydi. Genel olarak oyuncular iyiydi. Salih Bozok rolündeki Serhat Mustafa Kılıc'ı severim ben. Bir tek Latife hanımı daha farklı biri canlandırabilir diye düşünüdüm o kadar. Kostümler ve makyajlar iyiydi. Benim de kendi çapımda eleştirdiğim yerler oldu tabi, savaş sahnelerinde, yada hiç sözü bile geçmeyen kişilerin olması vs. Ama yine de bu kadar emek verilmiş saygı duyuyorum..

Ben aslında Turgut Özakman'ın filmini merakla bekliyorum. Az kaldı, bakalım o nasıl olmus:)

Bu haftasonu Fransız usulü mantarlı tavuk yapmayı denedim, yeni açılan bi yerde yemek yedim, bir de tiyatro oyunu izledim. Kalanı da bir sonraki posta artık:) Mutlu bir hafta olsun hepimize:)

4 comments:

  1. Veda'yı ben de çok beğendim. Bir ara yazacağım zaten ayrıca ama çok özenilmiş bir film olduğunu düşünüyorum. "Dersimiz Atatürk"ü de merakla bekliyorum. Böyle işler yapılması çok hoşuma gidiyor ve beni heyecanlandırıyor.

    ReplyDelete
  2. sadece "bravo" demek istiyorum. Isle beraber bu kadar sosyal olabilmek muthis, kiskandim :)Su bahar tam olarak gelsin ben de yapacagim bir seyler ama nedir bilmiyorum :)

    ReplyDelete
  3. en kısa zamanda yani bu haftasonu gidiyorum bu filme zaten çıkmasını bekliyordum :)

    ReplyDelete
  4. Gec oldu ama senin yazını da sevdiğimi söylemeliyim İmgecim:)

    Esin, bakma sen yaa bazen haftalarca hiçbişe yapamayıp ev-iş oluyo, bazen de kendimi zorlayıp çıkıyorum işte:) Benim paten yalan oldu, yoksa baharda çıkardık birlikte:P

    Cecilia, bence de git en kısa zamanda, begenirsin;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...