12 March, 2012

Gelibolu - Buket Uzuner


Öncelikle bu kitabı alıp okumak nerden aklıma geldi onunla başlayayım. Kütüphanem artık bana yetmiyor. Koca bir kütüphane 2 sıra ve üstler de dahil olmak üzere doldu. Bir de 2 ayrı duvar rafı var, herneyse dedim ki tüm bu kitapları sakla sakla ne yapacaksın Nilüfer? En azından bir daha okumayacaklarını değiştir. Bu tip kitapları (yani yazın tatilde okuduğum Canan Tan, Hande Altaylı, Sophie Kinsella vb yazarların) topladım Bakırköy'e gittiğimde oradaki kitapçılardaki 2. el kitaplarla değiştirdim.  Çok fazla seçenek olmuyor ama bunu buldum mesela, İnci Aral'ın birkaç kitabını aldım vs.


2. el kitap almayı seviyorum ben.. Mesela bu kitap 2002 de Seren diye birisi tarafından alınmış. Acaba kimdir, nerededir, şimdi ben okudum belki sonra da çok alakasız başka birisi okuyacak. İlginç bence..

Herneyse, bu benim okuduğum ilk Buket Uzuner kitabı ve dilini çok sevdim. Ayrıca özgeçmişinin ilk cümlesi yukarıda görüldüğü üzere ' Büyüdüğümde astronot ve denizaltı kaptanı olmak isteyen bir çocuktum' diye başlıyor ki, çok sevdim kendisini anlatışını da:)

Uzun Beyaz Bulut- Gelibolu, yolları kesişen Alistair John Taylor, İhtiyat Zabiti Ali Osman Bey ve Gazi Alican Çavuş'un gizemli hikayesi. Bu hikayeyi çözmek için yıllar sonra Yeni Zelanda'dan çıkıp gelen Viki sayesinde biz de gerçekleri öğrenmiş oluyoruz..



Yukarıda Alistair John Taylor'ın ailesine yazdığı mektuptan bir kesiti görüyoruz. Zaten kendisinin de savaş sonrası bir mezarı bulunmuyor ve Viki de onu aramaya geliyor. Gazi Alican Çavuş'un kızı Beyaz Hala ile buluşuyor. Kitabın ortalarında bütün düğümün çözüldüğünü öğrenip off bundan sonra ne olacak ki dedim.




Ama okumaya devam ettim, sonrasında olanlar da beni şaşırtmaya devam etti ve en sonuna kadar sıkılmadan okudum.. 18 Mart Çanakkale Zaferi'nin yıldönümüne yaklaştığımız şu günlerde okumam da ayrı bir tesadüf. Kitapta sevdiğim bölümleri buraya yazmaya uğraşmaktansa fotoğrafını çektim. Çok da iyi ettim:))



Şimdi yeni gelen kitaplarıma gönül rahatlığıyla başlayabilirim artık:))





6 comments:

  1. ben de bu kitabı okuduğumu yazmıştım bir iki ay önce:)buket uzuneri çok severim,Kumral Ada Mavi Tunayı tavsiye ederim,buna pek benzemiyor ama ennnn sevdiğim kitaplardandır:))

    ReplyDelete
  2. En bilinen kitabi o sanirim, merak ettim simdi, onu da listeme ekliyorum;-) tesekkurler.

    ReplyDelete
  3. nası yani? buket uzuner bu kadar geç okunur mu :) bi de 2 yeşil susamuru vardı..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Defne, gec oldu amaguc olmadi sirayla hepsini okuyorum simdi;-)

      Delete
  4. Buket Uzuner en sevdiğim yazarlardan biridir. Eğer hala okumadıysanız ben de favorim olan Kumral Ada Mavi Tuna'yı tavsiye ederim. Kitap yazılarınıza bayıldım, hepsini okuyamadım ama geniş bir zamanda tüm kitap yazılarını okuyacağım.Bize de beklerim.Sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkurler yorumun icin;-) ben de senin blogunu cok begendim, bizim kizi buyuturken bol bol yararlanirim;-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...