04 February, 2010

Son kitaplarım

Son zamanlarda istediğim kadar verimli geçmiyor kitap konusunda ama şu anda okudugum kitap (İnci gibi dişler ) oldukça içine aldı beni, elimden düşmüyor. Ne zamandır okumak istiyordum ancak bu yıl kitap fuarında sonunda satın alabildim. Kitabın arka kapagında ‘bu romanın 80 sayfalık müsveddesini götüren yazarın 250.000 pound avans aldıgını ve bu durumun dünyada çok büyük sükse yaptıgını’ yazmıslar. Konusu ise İngiltere’deki kenar mahallelerin birinde farklı renklerin, farklı kuşakların, farklı dinlerin, üç renkli ailenin çoluk çocuk birbirinden matrak hikayeleri etrafında, göçmenlerin, geleneklerin, İngiliz orta sınıf ailesinin ve alt kültürlerin ağzına kadar dolu bir cümbüş sürahisine daldırılıp daldırılıp çıkarılan bir parodisi.. ( ne kadar güzel bir anlatım dimi, böyle bir cümle varken ben üzerine cümle kuramadım kitabın arkasından kısaltarak yazdım:P)





Öncesinde de Canan Tan’ın En Son Yürekler Ölür’ünü okumuştum çok çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim, Piraye bana daha iyi gibi geldi. Ama Canan Tan’ın yazılarının akıcılıgı hatırına sonuna kadar dayandım. Tabii bir de WOMM (agızdan agıza pazarlama konusunda) Fikrimühim’le tanıtım yaptıgı için de bana biraz sempatik gelmişti. Kısaca yaz kitabı olabilir, ama kış için uygun olmadı.

5 comments:

  1. "inci gibi dişler" çok merak ettiğim bir kitap. canan tan'ın ise "piraye" dışındaki kitaplarına katlanamadım maalesef :(

    ReplyDelete
  2. canan tanın pirayesi güzeldi gerçekten diğer kitabını okumadım..dediğn gibi yazın okunacak hoş vakit geçirticek bir kitap..

    ReplyDelete
  3. evde bir sürü aldigim ama henüz okuyamadigim bir üsür kitap var - onlari bir bitirip kitap kariyerime devam etmeliyim :)

    ReplyDelete
  4. Banu, henüz sonunu okumadım ama okunmaya değer oldugunu söyleyebilriim:)

    Meltem, pek de okumaya gerek yok, zamanın olursa bakarsın:)

    Ayci, sen fotograf kariyeri yüzünden kitaplarını unuttun::))

    ReplyDelete
  5. Sevgili Nymphea;

    Canan Tan'ın En Son Yürekler Ölür adlı kitabını - sebebini konsantrasyon eksikliğimize bağlıyorum- kitap kulübümüzde (ayseninkitapkulubu@blogspot.com) bir arkadaşımız sundu ve ben daha sonra sunumla ilgili yorumlarımda çok serttim. Siz epey insaflı davranmışsınız aslında. Zaten bu da Canan Tan'ın okuduğum ilk ve son kitabı oldu.

    Bu arada Rita'nın Şarkısına gidemedim hiçbir şekilde. Kıskandığımı itiraf etmeliyim:)
    Sevgiler
    Billur

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...