26 February, 2008

Şahane



Cumartesi gecesi Ghetto'da Şahane isimli bir etkinlik vardı, kardeşim de görevli oldugundan biz de katılma ihtiyacı duyduk.Pişman olduk mu? Hayır:) Gayet güzel bir mekandi kendisi. Galatasarayın karşı arasında bulunan kaliteli, içkinin pahalı oldugu bir yer:) (Gerçi içki pahalıydı ama çok fazla sarhoş insan vardı, hiç katlanamadıgım görüntü!)




Şahane, gayet interaktif bir sanatsal etkinlikti. Etrafta fotograflar, resimler. Yemek yarışmaları, canlı müzik grupları ve genç tasarımcıların defilelerinin oldugu. O kadar sanatsaldı ki, bazen o sanatcıların nelerden esinlendiklerini merak etmeden duramadım. (tabiki matematiksel bir bölümden mezun olan bir insan olarak çok fazla sosyal gözle bakamayabilirim ama göz var nizam var yani:)) Her tasarımcının 4-5 mankenin sergiledigi kıyafetlerden oluşan mini defilesi oldu. bazıları gayet hoştu, ama bazıları, yani kıyafetlerin bir yanlarını kesip biçmişler, garip garip hatta bazen komik şekilde görüntüler kaldı bize...



Bir diger köşede de bir çok kostumun ve perukanın yer aldıgı kıyafetler vardı ve giyinip fotograf çekilebiliyorduk, bol bol komik komik fotograflarım oldu (ki benim için gecenin en renkli kısmıydı:))

****
Persepolis'i izledim, korktum:( Yıllarca Iran'ın rejim degisiklikleri ve bu degisiklerden etkilenen bir aile anlatılıyor.Aslında aileyi izlerken bütün ülkeyi de görüyoruz. Böyle bir konuyu animasyonla anlatan daha güzel bir film olamaz sanırım..

İzleyin, izletin..

****
Birkaç haftadır Istanbulda bedava gazete dagıtılmaya baslandı.özellikle meydanlarda elinde gazete sizin peşinizden koşturuyorlar. İlk çıkan Gaste den sonra şimdi bir de 2. si çıktı. Önceleri amaan deyip almıyordum.Herkes gibi niye bedava, reklam için birkaç günlüğüne mi.Ya da ideolojisi ne, sahibi kim vs diye düşündüm..Ancak bir iki kere okuduktan sonra bazı sayfaları ilgimi çekti. Kültür sanat haberleri çok fazla, hııı bi de yemek tarifi falan kesiyorum:) Politikaya pek girmeyen bir gazete.Cok fazla yorum yok sadece haber. Yine de sabah yolculuklarımı daha çekilir hale getirdi. Ondan sonra da ikinci bedava gazete ortaya çıktı (20 dk isimli) Şimdi 2 gazete dagıtıcısı birden peşinizden geliyor:) Ama 20 dk akıllara zarar. En cok magazin ve dramatik haberlerle dolu.. Baskı kalitesi de felaket..
Yani sabahları biz önden gazete dagıtıcıları da arkamızdan, komik görüntüler var meydanda:))





9 comments:

  1. benim komplo teorime gore, o gazeteler hukumet destegiyle cikiyor, bedava dagitilarak insanlarin gunluk gazete almasini engellemeye calisiyorlar. Su siralarda daha once destek olup susan medyanin sesini yukseltmeye baslamasi olarak goruyorum. bu tamamen benim gorusum, bu konuda arastirma yapmadim :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:29 AM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Esin gunaydin:) Uyandin mi uykundan:) Ben senin gibi dusunuyordum aslinda.Zaten cok guclu olan bir arkasi olmasi lazim boyle bir olusum icin. Ama en azindan bari bisey okuyamayan insanlara bir yarari oluyor belki bi seylerden haberi oluyor diye iyi yonunden bakiyorum olaya:) Ama mesela benim gazete almami engelleyemez, cunku benim hergun okudugum yazarlar var, sadece haber icin almiyorum.Heralde benim gibi dusunenler de vardir. Dimi:)

    ReplyDelete
  4. merhaba, uyandim :) Mutlaka senin gibi dusunenler vardir (olmasa su an daha kotu durumda olurduk)ama biliyorsun ki bu insanlar secimlerde de dagitarak oy aldi, cahil insan da cok fazla malesef.

    ReplyDelete
  5. Cok haklisin.. Dilegim her seyin daha iyi olmasi. Ama insanlar 2 cuval komure 1 gazeteye kanacaksa kansin:( Onemli olan onlarin kanmamasini saglamak, ama nasil?

    Bu arada yorumlari artik ben onayayip yayinliyorum, o yuzden gecikiyor gorunmesi:)

    ReplyDelete
  6. Gecen sabah taksinin camından pıtt diye iceri attilar.Once korktum ama sonra birsuru genc çoxuğu ve üzerlerindeki mavi önlükleri görünce anladım:)Baskı kalitesi çok güzel elin yüzün boya baskı içinde kalmıyor,içeriğide fena değil.En azından şimdilik siddet haberlerinin olmadığı kültür/sanattan bahseden birşeyler olması güzel:D

    ReplyDelete
  7. Nym, ben de yarın aynı şeyleri yazacaktım.
    Persepolisi izleyin izletin.

    Ağladım izlerken.

    ReplyDelete
  8. Nino, bence de:) Baskısı iyi dagıtanlar güleryüzlü.. Bakalım sonu ne olacak?

    Aslı, filmin kapagında bir yorum vardı Sevin Okyay'a ait.(cümleyi tam olarak hatırlayamıyorum ama) 'umarım gelecekte de izlerken gülebiliriz' gibi bir şeydi. ne kadar dogru...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...