29 September, 2009

Pastalarım



Gecen hafta bos kaldıgım bir zaman diliminde şu üstte görünen 'Amerikan Pastası'nı yaptım ve de pastayla birlikte parmaklarımı da yedim:) Bu tarif M.annemden, ancak ilk kez kendi başıma yaptım süper de oldu.. Tarifine gelince:


Kek için:


*3 yumurta
*3 fincan şeker
*1,5 fincan süt
*3 fincan un
*3 çorba kaşıgı kakao
*1 pkt vanilya
*1 pkt kabartma tozu

Bu malzemeleri sırasıyla çırpıp 160-170 derecede 45 dakika pişiriyoruz..Fırından çıkınca sıcakken üzerine 1 bardak soğuk süt (içinde 1 tatlı kaşığı nescafe olabilir-ki ben ekledim) döküyoruz.


Sosu için:


*1,5 bardak süt
*1 bardak su
*1 pkt (50gr) kakao
*1 bardak toz şeker
*2 çorba kaşıgı nişasta
*1 pkt vanilya

Buradaki bardak ise rakı bardağı ölçüsü(sadece sos için). Bu malzemeleri çırparak muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz kek soğuduktan sonra da üzerine döküp afiyetle yiyoruz:)) İlk fırsatta deneyin bence, hem dikkat ederseniz içinde yağ da yok:) Yani çok fazla kalori taşıyamaz, öyle değil mi:P



Yanında da Ufuk'tan aldıgım tuzlu kurabiye tarifini denedim ve kocam: hayatında yediği en güzel tuzlu pasta oldugunu söyledi:) Bu da demek oluyor ki: daha sık yapabilirim:)) Ortak favori pastalarımız çok da fazla olmadıgından her eklemede seviniyorum:PP

Afiyet olsun bize, size:)

8 comments:

  1. afiyet olsun.çok güzel görünüyolaaaaarrr.
    ayy güya diyetteyim.ama pasta gördüğümde dayanamıyoruuum:(

    ReplyDelete
  2. sabahin 4.44´de böyle bir tarif hic adil degil ama :S

    ReplyDelete
  3. Süper görünüyorlar ellerine sağlık canım.
    Buarada pasta konusunda aklımdasın, biraraya gelelim artık di mi :)
    Öptüm...

    ReplyDelete
  4. çok güzelmiş yağsız pasta. tüm malzemelerim var nişasta hariç, sosuna nişasta koymasam da olur mu acaba :P

    ReplyDelete
  5. ahh gece gece canım çektii :((

    ReplyDelete
  6. Cingifilli, birakma sakin diyeti, sen tarifi al, sonra bi ara yaparsin:)

    Aycican, bu saatte ne isin var senin internette, misil misil uyuyor olman gerekmez miydi:P

    Zerrincim, tesekkurler..Goruselim valla:P

    ReplyDelete
  7. Marjocum, nisasta olmazsa sosun kivami daha civik olur, bence bu kadar malzeme bosa gitmesin, nisastayi alinca yap:)

    Defne, Istanbula gelirsen sana da bir dilim ikram edeyim:P

    ReplyDelete
  8. Anonymous8:49 AM

    Merhaba elinize saglik vcok guzel gorunuyor fincan derken turk kahvesi fincani mi?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...