01 April, 2008

Toros Canavari


Bu cumartesi gunu Levent Kirca'nin oyununu izlemeye gittik. Aslinda kendisinden pek hoslanmam, aklimda sadece sarhos tiplemesi kalmistir.(Gerci kendisinin en sevdigim hali Nevra Serezli ile oynadigi filmdi, ismi sanirim Ne Olacak Simdi gibi bi seydi, o yuzden o filmdeki fotografini kullandim)


Ozel tiyatrolar genel olarak seyirciye hitap etmek zorunda. Devlet tiyatrolari gibi her oyunu oynayamiyorlar. (hakli olarak) Toros Canavari da seyircinin iyi vakit gecirmesini saglamak icin oynandi. En onemli gitme sebebim yazarinin Aziz Nesin olmasi. Tabi bir de Levent Kirca'yi da canli izlemek istedim. Konusu herkesin bildigi bir konuydu aslinda. (Hatta Kemal Sunal'in da bir filmi vardi, ne tesaduftur ki onun da filmdeki karisi Nevra Serezli idi:)) Neyse, gelelim oyunun konusuna: Levent Kirca'yi 17 yildir oturdugu evden cikarmak isteyen ev sahibi, mahkemeyi de kazanamayinca kendince cozumler uretiyor ve kiracilarini rahatsiz edip evden kacirmak icin her yolu deniyor. Alt ve ust katlarina gayet kalabalik ve gurultucu komsular (!) tasiniyor. Alt kattaki kabadayi kendisini tehdit ediyor ve daha nicesi. Ama Levent Kirca polisten korktugu icin bir turlu karakola gidemiyor, en sonunda ailesinin zoruyla karakola gittiginde de Toros Canavari olarak yakalaniyor. Ama yakalanmasi aslinda o kadar da kotu sonuclar dogurmuyor:)


Oyunda en begendigim bolum, Levent Kirca karakola gittiginde ondan once bir adam sorgulaniyor, ama polisler onu bir turlu konusturmuyorla ki sorgulansin (!). Adam yerden yere yuvarlandi.Guzel bir sahneydi, hem sorgulanan adam hem de polisler gayet iyiydi.

Begenmedigim tarafi ise; Levent Kirca'nin bazi mimiklerine ya da vucut hareketlerine insanlar guluyor diye uzattikca uzatmasiydi.( Tabi bu olayla ilk kez bu oyunda karsilasmadim)


Ama yine de Olacak O Kadar'daki oyunculari gormek ve Levent Kirca'nin o yasinda (daha dogrusu yasi cok olmasa da cok yipranmis ve yaslanmis gorunuyordu) bu sekilde bir performans sergilemesi de alkisi haketti.


*Biletimizi ticketturkten aldigimiza pisman olduk, hem giseden de rahatlikla yer bulunuyordu, hem de bi problemden dolayi biletimiz basilamadigindan gisedeki gorevlinin ismini soyleyerek (sanki bedava izlicekmis gibi) salona girmek zorunda kaldik. Problem nerden kaynaklandi bilemiyorum ama sinir oldum.

4 comments:

  1. levent kırcayı hıc ama hıcc sevmıyorum:) bı tek senın de soyledıgın nevra serezlıyle olan fılmı.. cunku orda ne mımık var ne yapmacıklık..cok guzel bı fılmdı o:)
    ama olacak o okadar ve daha sonrakı ıslerı cıdden cok sınır bozucu... agzını asagı ckıp gozlerını acıp kapaması ve sureklı cıkardıgı o genız sesı ghhh ghhhhs ıyyy:P ne kadar dolmusum dı mı:P bı de hep o basın toplantısı aklıma gelır karısını asagıladıgı..rezıl ettıgı...

    ehuha ben olsam yıne de gıtmezdım... devlet tıyatrosu oyunlarının hepsını cok begenıyorum.. konuyu begenmesemde oyunculuk harıka olabılıyor.. ozellere gıtmeyı tercıh etmıyorum. ama en son ozel haluk bılgınerın oyununa gıttım. malesef aynı sey onun ıcınde gecerlı.. dızılerde nasılsa aynı mımık , aynı tepkıler oyuna yansımıstı.. yasasın devlet tıyatrosu:)

    ReplyDelete
  2. Yasss, ne doluymussun adama karsı:)) Bende işte belki canlı izlersem önyargılarım geçer mi diye düşündüm ama hayır geçmedi:)

    Bu arada bende nadiren özel tiyatrolara gidiyorum hem daha pahalı hemde dedigin gibi dizilerden pek bi farkı yok:)

    Kesinlikle devlet tiyatroları benim de favorim:P

    ReplyDelete
  3. Bende Sizlere katılıyorum.Levenc Kırcaya dayanamıyorum.Ama ne olursa olsun tiyatronun izlenmedigi şudönemlerde yinede tiyatro koltuklarına oturmak çook güzel.:)

    ReplyDelete
  4. Nino, bende sürekli o koltukları doldurmaya çalışanlardanım işte:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...