20 January, 2012

40 ımız çıktı:)

Çarşamba günü Koza 40 günlük oldu. Bakalım bundan sonra neler değişecek. Bugüne kadar neler yaptık:

*1 ayı dolunca doktor kontrolüne gittik. Anne sütü ile beslenmeye devam. İlk ayda 1 kilodan fazla almış..
* Uykusuzluk en temel sıkıntımızdı. Ama son birkaç gündür onu da değişik taktiklerle çözmeye çalışıyoruz. Akıllı ben, gece kaça kadar salonda oturuyorsak o saate kadar kızımı salonda uyutuyor, sonra da bizimle birlikte karanlıkta yatmasını bekliyordum. Ama Koza bazen sabahlara kadar bizi uyutmuyordu. Tam taktik değiştirmemiz gerektiğini düşünürken Nil'in şu yazısını okudum. Ben de artık 8 civarında Koza'yı uyku moduna sokuyorum. Tabii uzunca bir süre başında bekliyorum o ayrı:)
*Emziği hiç sevmiyor. Ben de hala geceleri ısrar ediyorum. İkimiz de inatçıyız:) Emzik olmayınca bu ihtiyacını da benimle karşılıyor, bazen koli bantıyla kendime yapıştırmak istiyorum kızımı:P
*Saçlı doğmuştu ama şu anda kızım kel olmak üzere:)
*İlk günlerde hep aynı sesle ağlıyordu ama şu anda değişik ağlamaları ve ufak çığlıkları var. Mesela bir odada onu yalnız bırakıp gidince hafif çığlıklarla başlıyor, eğer gelmezsem o çığlıklar büyüyor..
*Artık bakışları bana çok daha anlamlı geliyor:)
*Altını değiştirirken bacaklarıyla akrobatik hareketler yapıyor ve gülümsüyor, çok komik oluyor:)
*Banyo yapmayı çok seviyor. Suda hiç sesi çıkmıyor. Ama sudan çıkış ve giyinme faslımız çığlık çığlağa olabiliyor:) Eğer sakinleştirebilirsem bebeyağı ile masaj yapıyorum. Bazen hoşuna gidiyor.



*40 banyosu ve 40 ı uçurmak diye kavramlar var. Eğer Adana'da olsaydık eminim daha farklı bişeyler yapardık ama biz eşimle birlikte banyosunu yaptırdık ve dışarı çıkarmak istedik ama o gün hava çok soğuk olduğundan alt komşumuza indik. Kendisi de sağolsun önceden haberi olmamasına rağmen, bize yumurta, tuz, şeker ve bir hediye verdi:)


Şimdilik aklıma gelenler bunlar.. Darısı nice 40lara:)

12 comments:

  1. ooh maşallah Koza'ya.
    nice güzel günlerine inşallahh.
    ya Nil'in o yazısını okumsasam ben de bilmiyordum yanlış yaptığımızı.
    bizimki de bizimle geceyarılarına kadar oturuyordu. sonra öğlen kalkıyorduk filan.meğer ne kadar zararlıymış. uyusun da nasıl uyursa uyusun değil düzenli ve saatinde uyuması lazımmış iyi gelişim için.
    banyo ve alt değiştirme bizde de öyle. bıraksan 7/24 suda kalır ama bodyden kolunu sokana kadar ter içinde kalıyorum :) çok küçükler ya zorlayamıyorsunda.
    ayy post kadar yazı oldu benimki de.
    öperim ben o 40ı çıkmış Koza'yı da annesini de.

    ReplyDelete
  2. Banyosuyucum, çok teşekkürler:) Hepsi mi aynı yaa, bizimki de de banyodan sonra giydirme faslında çığlıkları atıyor, ben de panik oluyorum. Ama artık alıştım o çığlıklara da :) Ben de öperim kocaman:P

    ReplyDelete
  3. nice yaşlarını sağlıkla görürsünüz inşallah :)) bahtı açık ömrü uzun olsun kozanın :)

    ReplyDelete
  4. nice güzel günlere, yaşlara inşallah:) bebeğinize banyo sonrası masaj yapın, iletişiminiz kuvvetlensin, duygularınız birbirinize aksın bıdı bıdı bıdı yazıları var ya yalan onlar yalan! defnenin banyo sonrası sakin durup masaj falan bekleyecek hale gelmesi takriben 6 ay sürdü:) doktor havluya sar hemen emzir, acıkıyor sabrı kalmıyor demişti.

    öperim ikinizi de..bu arada koza ne güzel isimmiş yaa:)

    ReplyDelete
  5. Ne çabuk geçti 40 'ı yani bana öyle çabuk geldi bir de sana sormak lazm :) nice 40lara inşallah..

    ReplyDelete
  6. Tcingi, 6 ay mı diyosun:)) Valla ben biraz da sussun diye yağlayıp, karnına sıcak havlu örtüyorum o kısım hoşuna gidiyor:) Bi de çorabını ısıtıp giydirince kendinden geçiyor. Ama tabi bunları yapana kadar avazı çıktığı kadar bağırıyor:P Bu arada kızımın ismini beğenmene sevindim:P

    Haydins, bana geçmedi inan:) Ben de senin oğlunun hatırlarını merakla bekliyorum:) Çok teşekkürler.

    ReplyDelete
  7. Fuly, çok çok teşekkürler:) amiin:)

    ReplyDelete
  8. nice kırklara maaşallah size :))

    ReplyDelete
  9. Cigdem teyzesi, cok tesekkur ederiz;-)

    ReplyDelete
  10. Maşallah Allah bağışlasın. Çok şirinmiş bebişiniz. Allah hayırlı uzun ömürler versin beraber:) Adı da evet çok güzel ve değişik:)

    ReplyDelete
  11. Maşallah Allah bağışlasın. Çok şirinmiş bebişiniz. Allah hayırlı uzun ömürler versin beraber:) Adı da evet çok güzel ve değişik:)

    ReplyDelete
  12. Cook tesekkurler;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...