24 June, 2007

konser, film vs...



Persembe gunu Taksimdeki Aksanat'ta Xuefei Yang'ı (en ust sol:) dinlemeye gittim.Aslinda sevgilimle gidecektik bu klasik gitar konserine ama onun calismasi gerektigi icin ben baska bir arkadasımla gittim.Emmo ile gitmek isterdim cunku kendisi de cok iyi klasik gitar calar ve onun elestirilerini de duymak isterdim. Ama ben yine de son eglendim ve cok begendim Xuefei'yi.(nasil okunur cok merak ediyorum:) Salon da kucuk ve guzeldi.Aklıma universitedeki Guzel Sanatların (saatli binanın) salonunu geldi.Ilk defa Turkiye'ye gelmis sanatci.Konserin basinda merhaba demeye calisti diyemedi sonra utanarak soze İngilizce devam etti.Asturias'la basladi konser. Arada Tarrega ve Bach da caldi.Ama bitirisi Koyunbaba ile yapti.Turkce konusmayi bilmemesine ragmen koyunbabayi cok guzel telaffuz etti ve de tam Turk ezgilerini hissederek caldi.Bu parca Carlo Domeniconi’nin (sanırım bir Italyan).Uzun bir sure Istanbulda yasamıs ve burada bestelemis bu parcayi. Cok hosuma gitti uluslararası bir sanatcidan boyle bir eseri dinlemek:)-Boyle bir eserin yazilmasi bile guzel.




Haftasonu CNN Turk'de Secmek ya da Secmemek diye bir program izledim.(Gurgen Oz sunuyordu) Sokakta genclere secim konusunda ve kime oy verecekleri konusunda sorular sordu. O kadar uzuldum ki verilen cevaplara.Kimsenin bi seyden haberi yok.Cevaplari o kadar bos ki. Bi tanesi oy verecegi kisinin Turkiye'nin bi cok yerine futbol sahasi yapmasini istiyor. Bir digeri kayak parklari istiyor (hep Besiktas'taki parktan sıkılmıslar artık) vs vs. Bu sekilde istekler devam ediyor.Eger bu sekildeyse o zaman basimizdakilerin yaptirdiklari da gayet mantıklı. Biliyorsunuz Istanbul'a milyonlarca dolara hayvanat bahcesi yaptırılacakmis.Butun altyapı, deprem vs. problemler bitti o yuzden sıra bunlara geldi tabii.Gecende Nihatı dinlerken soyledi ki haklıydı: Darıca'da hayvanat bahcesi var, herseyi de hazir, orasi degerlendirilse denildi, Nihat da o zaman kime ihale verilecek, nasıl paralar kazanılacak dedi. Baska diyecek bise yok.Bende gecen aylardaki bir postumda oradan bahsetmistim, ulasimi cok zor ve hayvanlar cok kotu durumda diye.Keske orasi icin bir seyler yapılabilse:( Yenisi icin ayrılacak paralar da buranın daha onemli sorunları icin ayrilsa... Ahhh ahh neyse..





Dun 'Beynelmilel'i izledim.(sonunda) Cok guzeldi.1982'de Adıyaman'da geciyor film. Gece sokaga cikma yasagi oldugu sırada yakalanan bir calgıcı grubunun askerler tarafından yakalanarak 'orkestra' ismi altında resmi bir gruba donusturulmeleriyle basliyor.(orksetranın kostumleri super)Orkestra sefi Abuzer ve kızı Gulendam da bas karakterler.Sıkı yonetim doneminde konseyin Adıyaman'a gelecek olmasi dolayisiyla orkestra bir yandan hazırlık yaparken, Gulendam ve devrimci sevgilisi Haydar da diger taraftan hazırlık yapıyor. Etkileyici bir filmdi.Bu arada film Tarsus, Mersin ve Adana'da cekilmis.Tanidik bir yerler aradim, goremedim.Ama tanidik yuzler gordum..(Bu arada Kahtalı Mıcı'nın sarki soyledigi sahne cok hosuma gitti:)




Boyle iste. Pazar oldu yine, Pazartesiye hazırlıklar beasladı. Herkese iyi haftalar..

2 comments:

  1. aaa bir zamanlar koyunbabayı bende çalmıştım.. hatırlarsan seninle ilk tanıştığımız emrenin tanştırdığı gün mrelerde bunu çalmıştım hatırlarsın :) ama şimdi sor parçayı hatırlıyormuyum.. hayır ama çalışsam çalarım çok zor bir eser diil ama uzun ezberlemesi bayağı bir zaman alıor :) bu parçada gitarın 6 telide deişik akordlanıyor do diez sol diez do diez sol diez do diez sold diez ve mi olarak (yani do diez minördür).. birde re la re la re la ve fa olarakta akordlanabiliyor.. domeniconi bir süre antalyada yaşamış ve karısı bir türktür.. antalyada koyunbaba yatırı için yazmıştır.. zamanında koyunbaba bu bölgede evliyalık yaptığı söylenir..4 bölümden oluşuyor andante, mosso cantabile ve presto dur.. :) bilmem yardımcı olabildimmi..:)

    ReplyDelete
  2. hem de nasil:) Valla dinlerken sen de geldin aklima. Emmoyla Pazartesi gunleribizim okulda calismalariniz geldi:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...