05 July, 2009

Kitapcıklarım



Uzun süren bir ayrılıktan sonra yine buradayım blog. Kardeşim hastaydı bu hafta ve evde yalnız kalmasın diye apar topar alıp bize getirdik onu ve günlerdir hastane, testler vs vs uğraştık. En başta anneme pek bahsetmemiştik ama kendisi anlayınca dün sabah İstanbul'a geldi, şimdilik ona devrettik hastabakıcılık görevini. O gidince tekrar devralacağım:) Neyseki çok önemli bir şey yok ama bir 10 gün raporlu, sürekli istirahat etmesi gerekiyor. Hal böyle olunca da akşamları eve geldiğimde bilgisayar sandalyesine oturamadım bile, gerçi mutfaktan da pek çıktığım söylenemez ya neyse..


Önceki hafta elime ulaşan İdefix ten satın aldığım kitapları okumaya başladım, onlardan bahsedeyim istedim..Benim idefixteki favori listemde yaklaşık 60 tane kitap var, okudukça yenilerini sipariş ediyorum. İşte en son listem de buydu. Sol baştan başlarsak,

Siz A.Ş. Nerden duydugumu hatırlamıyorum ama güzel okunabilecek bir kişisel gelişim kitabına benziyor. Çok sık okumuyorum artık bu tür kitapları ama ara sıra ihtiyacı oluyor işte insanın:) Henüz okumaya başlamadım.


Hırs ve Ceza Ayça Şen'in yeni kitabı. Kendisini Radikaldeki yazılarından ve radyo programından tanırım, severim. Önceki kitabı Saatçi Bayırı da favori listemdeydi ama İdefixin kampanyasına katılıp ismime imzalı gelen bu kitabı öne aldım:) Bu hafta da yolda okuyup bitirdim. Böyle bir kitabı ancak Ayça Şen yazabilirdi dedim. Filmin içinde bir oyuncuyu çok kez izlemiştim ama kitabın içinde bir yazar adayını bu kadar yakından ilk kez okudum. Sevgilisinden ayrılan Ece yıllardır içindeki isteği göz ardı etmekten vazgeçer ve yazar olmak için önce işinden ayrılır, sonra da evinden annesinin evine yerleşir. 1,5 yıllık süreçte kendisine inanmayan (!) akrabalarına inat bol bol gözlem yaparak, bol bol klasikleri okuyarak süper bir eser çıkarır ortaya. Ece'ye o kadar güldüm ki kitapta.. Ama malesef bu tip insanlar var etrafta. Güle güle okudum işte. Tarzı değişik, belki bir çok kişinin eleştireceği, kısa sürede okunan güzel bir kitaptı benim için.


Luisito Yine bu hafta içinde yolda bitirdiğim, kolay okunan, klasik bir konusu olan Susanna Tamaro kitabı. Çocuklarından ve torunlarından hem mesafe olarak hem de ilişki olarak uzakta olan emekli öğretmen Anselma bir gün çöplükte bir papağan bulur ve ismini gençliğindeki en yakın arkadaşını hatırlayarak Luisito koyar. Bu papağan onu hayata yeniden bağlayıp son günlerini en güzel şekilde geçirmesini sağlar, ancak güzel günleri çok uzun sürmez.. İllaki alınıp okunması gereken bir kitap diyemem ama bulursanız boş vakti insanı sıkmadan değerlendiriyor diyebilirim.


Küçük Kara Balık çocukken okudugum ve bir çok kişinin okudugunu ya da okuması gerektiğini düşündüğüm bi kitap. Birçok kitabımla beraber bu da meçhul bi şekilde ortadan kaybolmuştu idefixte gezinirken görünce alıp saklamak istedim. İlerde çocuguma okuturum:) Bu da dünyayı tanımak için yola koyulan, düzene karşı çıkan küçük kara bir balıgın hikayesi..


Ay Şarkısı nerden nasıl eklemişim listeme bilmiyorum, bu hafta da bu kitaba başlayacagım sanırım..


Benden bu kadar... Bu arada İmgecim meraktan çatlıyorum aslında ama listede gözümden kaçmış Callisto da bir dahaki siparişimde olacak mutlaka:)

11 comments:

  1. Çok güzel :)) Ben de arada böyle listeler yapıp siparişler veriyorum ve kendime hedefler koyuyorum bitirmekte. Son 5-6 aydır ne yazık ki hedeflerimin oldukça gerisindeyim :(( Biraz daha hızlanmam gerekiyor.

    ReplyDelete
  2. Çok geçmiş olsun canım, Nilay şimdi nasıl?

    ReplyDelete
  3. Ata, senden de bekliyorum, eskiden yazardin okudugun kitaplari, tembellik yokkkk:)

    Esracim, cok tesekkurler. Hala yatiyor Nilay:( Ama annem iyi bakiyor ona umitliyim insallah bu hafta sonuna dogru ayaga kalkabilir:) Aksama iyi dileklerini iletirim:P

    ReplyDelete
  4. Anonymous1:39 AM

    cok gecmis olsun kardesine, belki de gecmistir bile?...
    bukadar kitabi sergileyince buralarda özendim valla :)

    ReplyDelete
  5. Rahsancim, tesekkur ederim, malesef daha gecmedi, biri bitmeden biri basladi, kizcagiz daha ayaga kalkamadi, simdi de gunde 2 kere igne vuruluyor:( Neyse elimizden geldigince iyi bakmaya calisiyoruz:P

    Senin kitap onerilerin de guzel oluyordu, gerci sana ozeniyorum ingilizce kitap okuma konusunda cok zayifim ben:(

    ReplyDelete
  6. :)) Vu seferlik tamam, ama bir dahaki listede mutlaka görmeliyim Callistomu..:)

    Sevgiler..

    ReplyDelete
  7. Anonymous12:09 AM

    teşekkürler bu posta bayıldımmmm

    ReplyDelete
  8. Küçük kara balık! Hatırlattığın içi teşekkürler! Bida okicam, çerez niyetine :D

    ReplyDelete
  9. Flow, hoşgeldin:) Bence de oku. Siparişim gelir gelmez ilk onu okudum bende..

    ReplyDelete
  10. hoş bulduk, ilginç şeyler var burda beğendim ve rss ekledim. :D bizede bekleriz.

    ReplyDelete
  11. Flow, tesekkurler:) hemen ugruyorum misafirlige:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...